Friday, August 9, 2013

CHOOSE YOUR SHOT BY CHRISTINE D'ABO


LONG SHOTS VOL 5 

AN INTERACTIVE EROTIC ADVENTURE

Synopsis 
Come explore the newer, naughtier Maverick's, where you are in control of the story. 

It's been a year since the decadent BDSM club was gutted in a fire. Tegan has scored an invitation to the grand reopening, where she can finally indulge the needs she's ignored for too long. On her wicked wish list: a thorough spanking, adventurous playmates and complete erotic satisfaction. 

As a switch, Tegan can find pleasure as either a sub or a Domme. The question is, what—and who—is she in the mood for tonight? 

Master Grant: dominant and drop-dead gorgeous, he hasn't forgotten their last encounter. He'll make sure Tegan gets what she craves—if she submits to him alone. 

Eli: the sexy switch has always wanted more from Tegan. But taking their relationship to the next level could mean risking their friendship. 

Adam: the last man Tegan expects to encounter at the club, but one she'd love to see more of—if he behaves… Choose which ending you want for Tegan, or explore all of the sensual possibilities. 

Reactions 
"Long shots" is a super sexy serie with engaging characters and scenes each time different about the BDSM's world. Sure, I am a little late with my reviews (I'll try to catch up, promise!), but I devoured eagerly all the volumes. They can be read independently and are hot as hell! 

When I came across this new one, I was super excited to read it. My surprise was also at its peak, when I realized that the novel was interactive. Imagine the bliss for a bookaholic like me? To choose the direction of the story and choose the situations in which the heroine will evolve ... A dream! 
I was so excited ... 

Until the first choice... There, I found myself faced with a dilemma: if I choose to see Tegan with Adam is the right choice? Will I be able to go back and change your mind? 

From the first interaction, I was assailed by questions and doubts. Indecision won me and stuck to my skin throughout my reading. Even after my decision to explore a trail, part of my mind wondered what I was missing by not having taken a different option. Grrrr! 

To take full advantage of the story, I shook myself saying that at worst, I would start again at the beginning and have more time to spend with my character. A nice try but the "what if" was nagging me... 
So, I had a pretty mixed feelings. Give me the choice has excited me as much as it disturbed me. 

Especially with so many choices... In the end, I wondered what Tegan has eaten for breakfast to keep up with all plays. 
What a girl full of stamina! And so much orgasms...I'm was jealous! Lol! 
Even if she has endured some sexual desert for one year, to my taste, she explores too many partners and kinky games for a single story. 

As a reader, I always want more. While some of this need was sated with interactivity, I would have love more guidance. To be honest, I like to sit and be guided by the author when she tells me her story. 

Sure, at the end, I'm bitching because I would have preferred Tegan to finish with Master Grant instead of Eli. 
But strangely, the fact that Christine D'Abo let me choose my own ending frustrated me grandly. I had the impression of having no conclusion. For me, Tegan finished her evening with four men and gives four opportunities to see where the relationship will lead...Grrrr! 

At the same time, I'm not entirely satisfied with my review because it's essentially based on my confusion caused by the interactivity and not on the story itself. The style is there, the characters and situations are sensual, sexual and deliciously exciting but they suffer from too many open doors. 

Honestly, there is a sin of gluttony ... I would have preferred not to have the choice of the ideal partner invented by Christine d'Abo for her heroine, as well as having a final outcome imposed. 
I would have kept only the options, perhaps more smaller, of the games in which Tegan wishes to participate. 
However, the interactivité is original and just for this initiative, it is worth trying. 


*CHOOSE YOUR SHOT 
BY CHRISTINE D'ABO 
LONG SHOTS VOL 5 

Traduction du synopsis 
Venez découvrir le nouveau club libertin, coquin, Maverick, où vous êtes au contrôle de l'histoire. 

Cela fait un an que le club de BDSM décadent a été ravagé par un incendie. Tegan a décroché une invitation pour la réouverture, où elle peut enfin s'adonner aux besoins qu'elle a trop longtemps ignoré. 
Sur sa liste de souhaits coquins: une fessée corsée, des camarades de jeu aventureux et une satisfaction érotique complète. 

Etant capable d'assumer tous les rôles, Tegan peut trouver du plaisir en tant que soumise ou de dominatrice. La question est, pourquoi et pour qui était-elle d'humeur ce soir ? 

Maître Grant: un dominant a tomber par terre qui n'a pas oublié leur dernière rencontre. Et, il va faire en sorte que Tegan obtienne ce qu'elle a désire, si elle se soumet à lui seul. 

Eli: un homme sexy capable de jouer les soumis ou les dominants qui a toujours voulu plus de Tegan. Mais amener leur relation au niveau supérieur pourrait signifier risquer de perdre leur amitié. 

Adam: le dernier homme que Tegan s'attend à rencontrer au club. Un homme qu'elle aimerait voir plus régulièrement s'il parvient à bien se comporter ... 

Choisissez le dénouement que vous voulez pour Tegan, ou explorez toutes les possibilités sensuelles. 

Impressions 
"Long shots" est une série super sexy avec des personnages attachants et des scènes, à chaque fois, différentes dans le monde du BDSM. Si je suis un peu en retard dans mes critiques puisque je passe du 1 au 5 (je vais essayer de me rattraper, promis!), j'ai dévoré tous les volumes. Ils peuvent, tout a fait, se lire de manière indépendante et sont chauds comme la braise! 

Quand je suis tombée sur ce nouveau volume, j'étais super impatiente de le lire. Ma surprise a également été à son comble quand j'ai compris que le roman était interactif. Imaginez-vous le bonheur absolu pour une dévoreuse de livres comme moi ? 
Pouvoir choisir la direction de l'histoire et choisir les situations dans lesquelles l'héroïne va évoluer...Un rêve! J'étais toute excitée... 

Jusqu'au moment du premier choix. Là, je me suis retrouvée confrontée à un dilemme: si je choisis de voir Tegan partir avec Adam, est-ce que c'est le bon choix ? Est-ce que je vais pouvoir repartir en arrière et changer d'avis ? 

Dès la première interaction, j'ai été assaillie d'interrogations. L'indécision m'a gagné et m'a collé à la peau pendant toute ma lecture. Même une fois ma décision prise d'explorer une piste, une partie de mon esprit se demandait ce que je manquais en n'ayant pas privilégié une autre option. 

Pour profiter pleinement de ma lecture, je me suis secouée me disant qu'au pire, je reviendrais au début et aurais plus de temps à passer avec mon personnage. Donc, j'avais un sentiment assez mitigé et toujours une doute avec un "et si..." qui me poursuivait. 
Me donner le choix m'a excité autant que cela m'a perturbé. 

Surtout que des choix à faire, il y en a. Tellement qu'à la fin, je me suis demandée ce que Tegan avait pris au petit déjeuner pour tenir le rythme. Lol! 
Même si elle s'est retenue pendant un an, à mon goût, elle explore trop de partenaires et de jeux coquins pour une seule histoire. 

En tant que lecteur, j'en veux toujours plus. Certes, une partie de ce besoin a été assouvi avec l'interactivité. Mais j'aime aussi me laisser guider par l'auteur pour qu'il me raconte une histoire. Quitte à râler car j'aurais préféré que Tegan finisse avec Master Grant au lieu d'Eli. Étrangement, le fait que Christine D'Abo me laisse le choix de ma propre fin m'a frustré. J'ai eu l'impression de ne pas avoir de conclusion. Pour moi, Tegan finit sa soirée avec quatre hommes et se donne quatre opportunités de voir où les relations la mèneront... 

Par la même occasion ma critique se base plus sur la confusion amenée par l'interactivité que sur le récit lui-même. Le style est là, les personnages et les situations sont sensuelles, sexuelles et délicieusement excitantes mais elles subissent le trop grand nombre de portes ouvertes. 

Honnêtement, il y a un pêché de gourmandise... J'aurai préféré ne pas avoir le choix du partenaire idéal inventé par Christine d'Abo pour son héroïne, ainsi que d'avoir une fin imposée. 
Ne garder que les options, peut-être plus réduites, des jeux auxquelles elle souhaite participer. 
Mais l'idée est originale et rien que pour cette initiative, cela vaut la peine d'être essayée.



Source
*Arc provided by Netgalley. I received this book in exchange of a fair and honest review.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive