Sunday, August 25, 2013

UNSPOKEN BY JEN FREDERICK



WOODLANDS VOL 2 

Synopsis 
Whore. Slut. Typhoid Mary. 

I've been called all these at Central College. One drunken night, one act of irresponsible behavior, and my reputation was ruined. Guys labeled me as easy and girls shied away. To cope, I stayed away from Central social life and away from Central men, so why is it that my new biology lab partner is so irresistible to me? 

He's everything I shouldn't want. A former Marine involved in illegal fighting with a quick trigger temper and an easy smile for all the women. His fists aren't the danger to me, though, it's his charm. He's sliding his way into my heart and I'm afraid that he's going to be the one to break me. 

Impulsive. Unthinking. Hot tempered. 


I allow instinct to rule my behavior. If it feels good, do it, has been my motto because if I spend too much time thinking, I'll begin to remember exactly where I came from. At Central College, I've got fighting and I've got women and I thought I was satisfied until I met her. 

She's everything I didn't realize I wanted and the more time I spend with her, the more I want her. But she's been hurt too much in the past and I don't want to be the one to break her. I know I should walk away, but I just can't. 

Reactions 
The drama, fights, charming heros, adversities that make you grow and a beautiful love story ... 
All the ingredients necessary to open a book and never let it go of it until the last sentence. 

Compared to many love stories set in College, I enjoyed the descrition of the atmosphere, the events. The words and emotions used make the story believable and almost real . The author takes us into the lives of the characters as if the reader was a small mouse. 

Thus, the reader can perfectly imagine the looks launched at AM or the gossips that circulate about her. 
So, you feel the shame and embarassement that arise when AM become the scapegoat of all her comrades. It's palpable.
Moreover, it makes you wonder if people's lives are so pathetic that they need to spread so much unfounded bullshit for enjoying a bit of excitement ... This is something I've never understood. 

I liked the strength and courage of the heroine who does not hesitate to confront her fears and confront her detractors by a beautiful tirade. 

As for Bo, his behaviour and demons also enrich the tale. Those related to its commitment in the Marines and also those related to his past, that led him to use his fists to communicate or to punish himself. The psychology of the character is well put together...To make the personnages more human and therefore more amazing. 

Nothing new you may ask? The characters are worth your time and your money! If Bo is a playboy: he assumes but don't brag about it. Sure, he has an awesome physic being a fighter, but he is also extremely loyal to his friends, intelligent and full of humor. 
And if you want to laugh, the biology experiments are hilarious...The mayonnaise's jar cracks me up! And the repartees between AM and Bo are delusional. 
It's fresh and it gives the impression to follow the adventures of real people.

I also like the fight against prejudices and received ideas led by Jen Frederick. Both against the easy girl status and the one of Mr. brainless muscle. 
It was beautifully made by the author and I also loved, how Jen Frederick has given life and substance to her heros as to her endearing secondary characters. 

To be honest, after closing this book, I threw myself on the adventures of Noah and Grace to prolong the pleasure. And I'm dying to know more about Finn and Lana ... 
A very nice serie that reads in a wink!



Sentences 

From Bo: "The female population had always been attentive to me, from old ladies to little babies and every age in between." 

From Bo: "There was no blood to rush to my cheeks. It was all lower now, much, much lower." 

From Bo: "I'm yours. Because you've got me so twisted up inside that I barely know if up is down. I'm so inside my head that I'm coming out of my asshole." 


*UNSPOKEN BY JEN FREDERICK 
WOODLANDS VOL 2 

Traduction du synopsis 
Pute. Salope. Typhoid Mary. 

J'ai été appelée par tous ces noms à l'université de Central. Une soirée bien arrosée, un acte de comportement irresponsable, et ma réputation a été ruinée. Les gars m'ont étiquetés comme facile et les filles me fuient. Pour faire face, je suis restée loin de la vie sociale de Central et loin des hommes de Central, alors pourquoi est-ce que mon nouveau partenaire de biologie est devenu si irrésistible ? 

Il est tout ce que je ne devrais pas vouloir. Un ancien Marine impliqué dans des combats clandestins, avec un tempérament volatile et un sourire charmeur pour toutes les femmes. .Ses poings ne sont pas le danger pour moi, cependant, son charme, lui, l'est Il se fraie progressivement un chemin vers mon cœur et j'ai peur qu'il soit celui qui va me briser. 

Impulsif. Irréfléchi. Prompt à l'emportement. 

Je permets à l'instinct de diriger mes actions. Si ça te permet de te sentir bien, fait-le, a été ma devise, parce que si je passe trop de temps à penser, je vais commencer à me souvenir d'où je viens exactement. A l'université de Central, j'avais des combats, j'avais des femmes et j'étais convaincu d'être satisfait jusqu'à ce que je l'a rencontre. 

Elle est tout ce que je n'avais pas réalisé que je voulais. Plus, je passe du temps avec elle, plus je la veux. Mais elle a été blessée dans le passé et je ne veux pas être celui qui la brisera. Je sais que je devrais m'en écarter et la laisser en paix, mais je ne peux tout simplement pas le faire. 

Impressions 
Du drame, des bagarres, des héros charmants, des épreuves qui font grandir et une belle histoire d'amour... Tous les ingrédients pour ouvrir un livre et ne plus le lâcher jusqu'à la dernière ligne.

Par rapport aux nombreuses histoires d'amour se déroulant à l'université, j'ai apprécié la réalité des ambiances décrites. L'auteur nous plonge dans la vie des personnages comme si le lecteur était une petite souris. 

Ainsi, on imagine parfaitement les regards en biais lancés à AM ou les ragots pouvant circuler sur son compte. La honte et l’embarras qui naissent lorsque l'on est la tête de turc de tous ses camarades. D'ailleurs, c'est à se demander si la vie des gens est si pathétique qu'ils ont besoin de propager autant conneries, sans fondement, pour avoir un peu d'excitation... 
C'est un truc que je n'ai jamais compris. 

J'ai aimé la force et le courage de l'héroïne qui n'hésite pas à affronter ses peurs et confronter ses détracteurs lors d'une très belle tirade. 

Bo et ses démons enrichissement également le récit. Ceux en rapport avec son engagement dans les Marines, ceux en rapport avec son passé qui le poussent à utiliser ses poings pour communiquer ou pour se punir. 

Rien de nouveau me direz-vous ? Si, les personnages. Si Bo est un play-boy: il assume mais reste aussi extrêmement respectueux et bourré d'humour. 
Les expériences menées en cours de biologie sont tordantes et les réparties entre AM et Bo sont délirantes. 
C'est frais et cela donne l'impression de suivre les aventures de véritables personnes. 

J'aime aussi le combat contre les préjugés et les idées reçues mené par Jen Frederick. Aussi bien contre le statut de fille facile que celui de monsieur muscle sans cervelle. C'était joliment fait avec des choix de mots et d'émotions très bien choisis. 

J'ai beaucoup aimé la manière dont l'auteur a donné vie et matière à ses héros tout comme à ses personnages secondaires. 

D'ailleurs, je me suis jetée sur les aventures de Noah et Grace pour prolonger le plaisir. Et je meurs d'envie d'en savoir plus sur Finn et sur Lana... 
Une très belle série qui se lit en un clin d'oeil!



Source
*Arc provided by Netgalley. I received this book in exchange of a fair and honest review.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive